top of page
  • Erdal

Bewezen Tips Om Meer Online Bezoekers Op Je Website & Webshop Te Krijgen

Bijgewerkt op: 1 dec. 2022

Websiteverkeer is essentieel voor zowel bedrijfswebsites als webshops en bloggers. Hoe meer verkeer uw website krijgt, hoe groter de kans dat uw klanten vinden wat ze zoeken dankzij de zoekresultaten van Google, een offerteaanvraag indienen of aankoop doen. Het opbouwen van website verkeer is nog niet zo eenvoudig als het lijkt.


In deze blogpost delen we bewezen tips waarmee u snel en gemakkelijk meer online website bezoekers kunt genereren. Pas deze tips toe en zie hoe uw websiteverkeer groeit!



Zichtbaar of vindbaar: Google Ads of Organische Bezoekers?

Het lijdt geen twijfel dat online marketing het landschap van reclame heeft veranderd, waardoor het zichtbaarder en beter vindbaar is dan ooit tevoren. Maar wat betekent dat voor bedrijven?


Voor een, het betekent dat bedrijven moeten meer strategische in hun marketing inspanningen, zoals online advertenties zijn meer kans om te worden gezien door potentiële klanten. Daarnaast hebben ontwikkelingen op het gebied van online marketing het voor bedrijven gemakkelijker gemaakt om de effectiviteit van hun marketingcampagnes te volgen, wat betekent dat ze waar nodig aanpassingen kunnen doen om ervoor te zorgen dat ze het meeste waar voor hun geld krijgen.


Al met al zijn zichtbaarheid en vindbaarheid twee belangrijke aspecten van succesvolle online marketing. Door op de hoogte te blijven van de laatste trends en gegevens te gebruiken om hun beslissingen te onderbouwen, kunnen bedrijven ervoor zorgen dat ze hun beste beentje voorzetten in de digitale wereld.

Hoe u meer verkeer naar uw website krijgt met content marketing?

1. Start met een zakelijke blog

Blog content is één van de belangrijkste onderdelen van elke content marketing strategie. Als u verkeer en conversies wilt genereren, moet u zorgen dat u blogposts van hoge kwaliteit schrijft die uw potentiële klanten interessant en nuttig vinden. Als het gaat om webdesign, is er geen betere manier dan een website met goede blog content op te zetten! Daarom raden wij altijd aan een eigen blog te beginnen - dit zal niet alleen de zoekmachine rankings voor uw website verbeteren, maar ook meer verkeer en leads naar uw webshop leiden. Om het u nog makkelijker te maken, hebben we enkele praktische tips uitgewerkt waarmee u meteen aan de slag kunt. Dus lees verder en start met het genereren van kwalitatieve blog content waar zowel jijzelf als je bedrijf baat bij hebben!

2. Creëer heel lange blogposts (of long-form content)

U vraag zicht af: "Wat is een long-form content en hoe lang moet zo'n blogartikel zijn?" Volgens SEMRush is Long-form content is een blogpost met meer dan 1200 woorden. Long-form content wordt niet alleen beloond door de zoekmachines maar vindt ook gehoor bij de gebruiker. Volgens Buzzsumo worden heel lange blogposts ook vaker gedeeld.

Hou rekening voor u een long-form content schrijft met zoekintentie, oftewel search intent. Dit is de reden achter een zoekopdracht die bezoekers uitvoeren in zoekmachines. Om te bepalen wat je bezoekers zoeken, is het belangrijk om op de juiste pagina's inhoud te maken die aansluit bij hun behoeften en problemen.

Het optimaliseren van je online vindbaarheid door inhoud op basis van zoekintenties vergroot niet alleen je zichtbaarheid, maar verbetert ook de conversie omdat je aanbod beter aansluit bij de behoefte en vraag.

3. Opbouwen van Thematische Autoriteit (Topical Authority)


Topical authority of thematische autoriteit is een SEO-concept waarbij een website ernaar streeft de belangrijkste autoriteit te worden over één of meer onderwerpen.


Het opbouwen van thematische autoriteit gaat over het helpen van zoekmachines om het onderwerp van een website te begrijpen, zodat het een beter potentieel heeft om te ranken voor thematisch gerelateerde zoekwoorden.


Laten we zeggen dat u wilt scoren met artikels over het onderwerp "proteïne poeder". Slechts één artikel schrijven over "proteïne poeder" is waarschijnlijk niet genoeg om in deze niche te scoren in de zoekresultaten van Google.

Waarom niet? Omdat het een enorm onderwerp is en je onmogelijk alles erover kunt behandelen in één artikel.


Om thematische autoriteit op te bouwen, moet u alles behandelen wat met proteine of eiwit te maken heeft, zoals:


"wat is proteïne"

"wat doet proteïnepoeder met je lichaam"

"hoe vaak per dag proteïne shake?"

"welke proteïne is het beste"

"hoe gebruik je proteine poeder"

"hoe lang gaat proteïne poeder mee"

"hoe gebruik je proteïnepoeder om af te vallen"

"is proteïne gezond?"

Thematische autoriteit wordt bereikt wanneer een site een onderwerp in zijn geheel behandelt in plaats van zich te richten op afzonderlijke zoekwoorden.


4. Oude blogposts verbeteren


Elke bedrijfswebsite heeft wel artikels die al wat ouder zijn zolang ze nog actueel zijn. Zijn er artikels die voor Google's RankBrain introductie (juli-okt 2015) is geplaatst? Misschien heeft u toen verschillende kortere blogposts (<500 woorden) geplaatst en is het nu beter om in een long-form post te gieten.


Kijk wel na hoeveel bezoekers elke blogpost krijgt en wat de rankings zijn. Voeg de inhoud van de kleinere blogposts samen en zorg voor een 301 redirect van de oude blogposts naar uw nieuwe long-form artikel.


Volgens Google is RankBrain het derde belangrijkste ranking-signaal.

Backlinko heeft een uitgebreide blogposts over RankBrain. Wij raden het u aan als u zelf uw content wilt verbeteren voor SEO en organisch meer online bezoekers wilt krijgen op uw bedrijfswebsite of webshop.

Hoe u meer verkeer naar uw website krijgt via Google (SEO)?

Websiteverkeer is belangrijk, maar het is niet genoeg om alleen maar inhoud online te zetten en te hopen dat het goed komt. Om het websiteverkeer en het bereik te vergroten, dient u actie te nemen.


Juiste Zoekwoorden selecteren

Als u nu uw zoekwoorden heeft bepaald, is het belangrijk om uw website hiervoor te optimaliseren. Dit betekent dat u inhoud van hoge kwaliteit maakt die relevant is en goed scoort op de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's). Ook moet u aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke webpagina's maken die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachine ranking (SEO), inclusief titels, meta beschrijvingen en afbeeldingformaten. social media (Linkedin, Facebook,...) promotie mag ook niet ontbreken. Het gebruik van de juiste hashtags en het delen van interessante artikelen zal helpen verkeer naar uw website te sturen.

Plaats uw trefwoorden strategisch

Zoekwoordenonderzoek is voor elke website belangrijk, maar nog belangrijker wanneer u zich richt op een niche-publiek. Door uw trefwoorden strategisch te plaatsen in uw website (titel en omschrijving), inhoud (titels en subtitels) en sociale media accounts, kunt u verkeer naar uw site leiden, zowel organisch als via betaalde zoekmachine marketing (PPC). Dit bevordert de conversie en verhoogt de kans op verkoop en leadaanvragen.

Intern linken

Interne links zijn een van de beste manieren om de zichtbaarheid van uw website te verbeteren en het makkelijker te maken voor bezoekers wat ze zoeken. Door kwalitatieve en zoekwoordrijke content te creëren, kunt u hoger scoren in de zoekresultatenpagina's (SERP's). Daarnaast zal een website met een goed design gebruiksvriendelijker zijn en waarschijnlijk beter converteren dan een minder fraai vormgegeven website.

Verbeter uw paginasnelheid (laadtijd)

Het websiteverkeer vergroten is één van de belangrijkste doelen die elk bedrijf kan hebben. Als uw website echter niet is geoptimaliseerd voor zoekmachineresultaten, zal het moeilijk zijn om dit doel te bereiken. Om de paginasnelheid te verbeteren en uw website toegankelijker te maken voor internetgebruikers, dient u ervoor te zorgen dat uw website geoptimaliseerd is voor zoekmachineresultaten. Dit betekent dat u URL's moet gebruiken die rijk zijn aan zoekwoorden, gemakkelijk te lezen zijn en voorzien zijn van hoogwaardige afbeeldingen. U moet er ook voor zorgen dat alle tekst op uw site gemakkelijk te lezen is door de robots van Google (d.w.z. zoekmachines).

De laadtijd van uw pagina is één van de ranking signalen voor SEO. Hoe snel laadt uw website of webshop? Duurt dit langer dan 3 seconden dan dient u de laadtijd te verbeteren. Als u dit allemaal doet, helpt u zowel het organische verkeer als de rankings in de belangrijkste zoekmachines te verbeteren

Implementeer Schema-Markup of Schema-Markering

Schema-markering is een belangrijk hulpmiddel voor website-eigenaren die hun ranking en websiteverkeer willen verbeteren. Via schema markup kunt u alle belangrijke gegevens op uw website identificeren, waardoor deze gemakkelijk toegankelijk zijn voor zoekmachines. Zo kunt u ervoor zorgen dat uw website goed wordt geïndexeerd en hoog scoort op de resultatenpagina's. Bovendien kan het gebruik van schema markup helpen uw website te optimaliseren voor een betere gebruiksvriendelijkheid door meer duidelijkheid en organisatie te bieden aan de content op de pagina. Door de snelheid van webpagina's te verbeteren, ervaren gebruikers uw site bovendien sneller - hetgeen zou moeten leiden tot meer verkeer. In combinatie met andere SEO-tactieken zoals zoekwoordenonderzoek en linkbuilding, kan schema markup een doorslaggevende invloed hebben op hoe bekend uw bedrijf online wordt!

Vernieuw uw inhoud regelmatig

Het up-to-date houden van uw website is om verschillende redenen belangrijk. Niet alleen zorgt het ervoor dat de informatie op de site accuraat en relevant is, maar het regelmatig vernieuwen van de content leidt ook tot meer verkeer naar je website. Door titels, metadata en URL's te vullen met trefwoorden, kunt u de zichtbaarheid van uw website vergroten. Dit zal helpen om meer mensen via de organische pagina's van Google zoekresultaten te leiden en hen bewust te maken van wat u te bieden heeft. Om bezoekers betrokken te houden, creëert u blogposts die kwalitatief goed en interessant zijn, waardoor ze langer blijven op uw website!

Backlinks krijgen

Backlinks verkrijgen is één van de meest doeltreffende methodes om het website traffic te vergroten. Het helpt niet alleen meer organisch verkeer te genereren, maar zoekmachine optimalisatie (SEO) technieken kunnen uw website ook helpen beter te scoren op pagina's met zoekresultaten (SERP's). Hogere rankings betekent dat uw website op de eerste pagina van Google verschijnt, waardoor de kans toeneemt dat u potentiële bezoekers converteert. Er zijn verschillende manieren om hoogwaardige backlinks te krijgen - via contentmarketing, sociale media of benaderen van andere websites voor backlinks (gastartikel of linkruil).

Zorg er echter voor dat u het ethisch doet, zonder mensen te spammen. Let er ook op dat het verkrijgen van een te grote hoeveelheid links van websites van lage kwaliteit uw SEO-inspanningen op termijn kunnen schaden. Om met SEO langetermijnresultaten te behalen, is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.

U kan uiteraard ook meer verkeer naar uw website of webshop krijgen met betaalde advertenties, social media, partnerships, gastbloggen en persberichten.

Start Vandaag Nog Om Meer bezoekers Naar Je Website Te Krijgen!

Volg SEO statistieken in Google Analytics - Meten is weten

Aangezien websiteverkeer en zoekmachine rankings twee van de belangrijkste factoren zijn bij het bepalen van het succes van een website, is het essentieel om beide statistieken bij te houden met behulp van Google Analytics. Door te weten waar uw bezoekers vandaan komen, kunt u uw marketinginspanningen daarop afstemmen. Naast verkeersanalyse geeft het bijhouden van zoekwoordonderzoek en betrokkenheid ook inzicht in hoe goed uw content het doet in zoekmachines. Op deze manier kunt u nagaan welke zoekwoorden bij uw potentiële klanten aanslaan en hun resultaten verbeteren door optimalisaties, zoals de plaatsing van zoekwoorden in titels, metabeschrijvingen enz.

Bekijk uw zoekopdrachten in Google Search Console

Als website eigeinaar of webbouwer kan u profiteren van deze gratis tool.

U kunt Google Search Console gebruiken om inzicht te krijgen hoe Google uw website ziet wat betreft prestaties, indexering en links. Om de beste resultaten uit de zoekmachine van Google te halen, is het belangrijk om alle mogelijkheden ervan te benutten.

Analyseer met SEO-tools

Door SEO-tools zoals Ahrefs, Semrush of SERanking te gebruiken, kunt u inzicht krijgen in de ranking van uw website in Google. U kan zien welke zoekwoorden reeds ranken in Google en ook de posities ervan. Zo weet u waar u zich kunt richten wat betreft content en linkbuilding. Ook kunt u de rankings en de zoekwoorden van uw concurrenten analyseren om te zien waar zij het beste scoren.

Als u niet bekend bent met deze seo tools, is dit een goed moment om ermee te beginnen! Let wel op, het zijn wel betalende tools!

Gratis SEO Check of Analyse?

Ranking Booster is de beste online marketing bedrijf in Antwerpen. Als u hoger in google wilt scoren en nieuwe bezoekers via Google wilt krijgen kunt u een gratis 30 minuten SEO consultatie inplannen.

Wenst u meer websitebezoekers?

Benieuwd naar de SEO kosten om meer bezoekers te krijgen? SEO voor de eigen website is de beste investering. Bekijk hier onze SEO prijzen. Wij hebben een transparante werkwijze.

Jouw Website & Online Marketing

Uw website en online marketing zijn uw belangrijkste activa als het gaat om de groei van uw bedrijf. De laatste jaren zijn steeds meer bedrijven overgestapt van traditionele winkels naar e-commerce websites. In deze blogpost bekijken we het belang van uw website en online marketing, en geven we enkele tips om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw website haalt.

Conclusie


In deze blogpost hebben we u eenvoudige tips gegeven over hoe u het websiteverkeer en de bezoekers van uw webshops kunt vergroten. Door deze tips te volgen, kunt u de vindbaarheid van je website in Google verbeteren en meer leads voor uw bedrijf genereren of meer verkopen via uw webshop.

Dus, waar wacht u nog op?

Begin vandaag nog met het genereren van meer website of webshop verkeer!

bottom of page