• Erdal

Beter Scoren In Google zoekresultaten: SEO tips & stappen

Bijgewerkt op: 21 nov.


Wil jij ook graag bovenaan in Google scoren?

u bent niet alleen. Veel ondernemers willen op #1 in Google zijn om meer potentiële klanten te bereiken. U kunt uw website optimaliseren om uw positie in Google te verbeteren. Door ervoor te zorgen dat uw website relevant is en kwalitatief content heeft met de juiste zoekwoorden, kunt u uw kansen vergroten om hoger in de zoekresultaten te komen. Daarnaast kunnen websites naar jouw website linken die een hoge authoriteit hebben.

Hoe kan je hoger én beter scoren in Google?

Om de ranking te verbeteren kunt u een aantal stappen volgen. Hieronder hebben we de belangrijkste 9 seo tips vermeld. Een belangrijke factor is zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO. Door uw website te optimaliseren voor het algoritme van Google kunt u uw kansen om hoger te scoren in de zoekresultaten vergroten.

Tenslotte is de beste manier om hoger en beter te scoren in Google het produceren van kwalitatief hoogstaande content die zowel gebruikers als zoekmachines aanspreekt. Als u dat lukt, dan bent u goed op weg naar de toppositie in de zoekresultaten!

9 SEO tips voor 2023

1. Houd je titels kort en krachtig: Lange titels zien er misschien geweldig uit op sociale media, maar ze helpen u niet om te scoren in Google. Houd uw titels onder de 60 tekens, zodat ze gemakkelijk te lezen en te verteren zijn.

2. Optimaliseer uw afbeeldingen: Wanneer je een nieuwe afbeelding uploadt naar je website, zorg er dan voor dat je deze optimaliseert voor SEO. Dit betekent dat u trefwoorden toevoegt aan de bestandsnaam en alt-tekst, zodat ze gemakkelijk kunnen worden gevonden door zoekmachines.

3. Gebruik zeker HTTPS (SSL certificaat) voor uw website

4. Hou rekening met de zoekintentie van uw zoekwoorden. Zoekintentie of "gebruikersintentie" is het belangrijkste doel dat een gebruiker heeft wanneer hij/zij een zoekopdracht intikt in een zoekmachine. Dit zijn de 4 soorten zoekintenties: informatieve, commerciële, navigatie- en transactionele zoekintentie. Hou rekenening hiermee wanneer u een titel en content creëert.

5. Vergeet mobiel niet: Nu meer mensen dan ooit mobiele apparaten gebruiken om het internet op te gaan, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je website geoptimaliseerd is voor mobiel. Dit omvat een responsief ontwerp en snel ladende pagina's.

6. Verbeter de snelheid van uw website: Een trage website is een afknapper voor gebruikers en kan uw SEO ranking schaden. Versnel uw site door afbeeldingen te optimaliseren, caching te gebruiken en redirects te verminderen. Gebruikt u Wordpress, dan raad ik u aan om plugins zoals WP Rocket en NitroPack te testen.

7. Gebruik interne linking: Interne linking helpt zoekmachines de structuur van uw website te begrijpen en kan ook helpen uw SEO ranking te verbeteren. Zorg ervoor dat u interne links toevoegt aan nieuwe inhoud die u maakt, zodat Google deze gemakkelijk kan vinden.

8. Voeg regelmatig kwalitatieve content inhoud toe: Een groot deel van SEO is ervoor zorgen dat uw website altijd wordt bijgewerkt met "fresh" content . Dit kan betekenen dat u nieuwe blogartikels of zelfs gewoon het update van bestaande inhoud toevoegt. Het toevoegen van nieuwe content geeft u ook een kans om meer sleutelwoorden toe te voegen en uw ranking te verbeteren.

9. Controleer uw backlink profiel : Backlinks zijn nog steeds een belangrijke ranking factor in Google.

Hoger scoren in Google in jouw buurt

Als u een kleine ondernemer bent, dan weet u hoe belangrijk het is om in uw omgeving hoger te scoren op Google. Immers, dat is waar de meeste mensen naartoe gaan als ze iets zoeken. Maar wat als je geen tijd of geld hebt om te investeren in een volwaardige zoekmachine optimalisatie (SEO) campagne? Gelukkig kunt u nog veel doen om uw zoekresultaten te verbeteren. Een van de beste dingen die u kunt doen is het maken of claimen van uw Google Mijn Bedrijf-vermelding. Met deze gratis vermelding kunt u bepalen hoe uw bedrijf wordt weergegeven in lokale zoekresultaten. U kunt het ook gebruiken om updates, speciale aanbiedingen en andere informatie te plaatsen waarin potentiële klanten geïnteresseerd zouden kunnen zijn.


Een andere geweldige manier om uw ranking te verbeteren is door ervoor te zorgen dat uw website is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Steeds meer mensen gebruiken hun telefoon en tablet om het web te doorzoeken, dus het is belangrijk dat uw site er goed uitziet en goed werkt op deze kleinere schermen. U kunt ook verschillende SEO-technieken gebruiken om uw site aantrekkelijker te maken voor zoekmachines. U kunt bijvoorbeeld overal op uw site trefwoorden gebruiken (ook in de titels en beschrijvingen van uw pagina's), waardoor het waarschijnlijker wordt dat mensen u vinden als ze naar iets specifieks zoeken.


Er is geen garantie dat deze tips u onmiddellijk naar de top van de zoekresultaten brengen. Maar als u de tijd neemt om uw website en Google Mijn Bedrijf-vermelding te optimaliseren, zult u na verloop van tijd zeker een verbetering van uw ranking zien.

Beter scoren met uw website of webshop in 8 stappen

1. Focus op on-page SEO

In 2023 blijft on-page optimalisatie een van de makkelijkste manieren om je rankings op Google te verbeteren. Niet alleen kost het niet veel tijd om te doen, maar je ziet ook snel resultaat. Kort gezegd verwijst het naar alle elementen op de pagina's van uw website die u kunt optimaliseren, zoals headers, paginatitels en afbeeldingen. Aan de andere kant heeft off-page SEO (wat net zo belangrijk is) te maken met het creëren van relevantie voor zoekmachines door bijvoorbeeld meer backlinks te krijgen.


Hier zijn enkele best practices om u te helpen met on-site SEO:


  • Gebruik uw zoekwoorden aan het begin van uw titeltags op elke pagina

  • Focus op het maken van lange inhoud (streef naar ten minste 1.800 woorden)

  • Plaats uw trefwoord twee tot drie keer per pagina (keyword stuffing zal u het tegenovergestelde resultaat opleveren)

2. Verwaarloos de technische SEO niet

Kortom, technische SEO verwijst naar het zorgen dat uw website zo is ontworpen dat zoekmachines hem gemakkelijk kunnen crawlen en indexeren. Inhoud is nog steeds koning, maar als de zoekmachines uw pagina's niet kunnen vinden, crawlen en indexeren, zullen al uw inspanningen tevergeefs zijn.


U moet er bijvoorbeeld voor zorgen dat:


  • Al uw pagina's veilig zijn

  • Uw site is geoptimaliseerd voor mobiel

  • U geen plagiaat of soortgelijke inhoud op verschillende pagina's van uw eigen site heeft.

  • Pagina's snel laden

  • Alle links werken


Beveiliging

Google geeft de voorkeur aan websites met HTTPS (kort voor hypertext transfer protocol secure). In principe helpt het om ervoor te zorgen dat alle informatie die tussen de website en de gebruiker wordt verzonden, beveiligd is.


Als u om de een of andere reden nog geen HTTPS hebt, maak er dan een prioriteit van om een SSL-certificaat te krijgen in 2023 om de identiteit van uw website te verifiëren. Het moet immers niet alleen gaan om het sussen van de zoekmachines, maar ook om het veilig houden van uw gebruikers. Dat Google u voor deze extra maatregel beloont, is slechts een mooi gebaar.


Snelheid

Niet alleen zullen pagina's die sneller laden uw bounce rate verlagen, maar Google's algoritme gebruikt het ook als een factor bij het rangschikken van websites. Hoewel veel van de andere elementen relatief eenvoudige doe-het-zelfprojecten zijn, zult u, als u niet over veel technische vaardigheden beschikt, waarschijnlijk een SEO- of websiteontwerpbureau nodig hebben om u met deze stap te helpen.

Als alternatief kunnen de PageSpeed-tools van Google nuttig zijn. Deze analyseert de inhoud van uw pagina's, geeft u inzicht in uw "Speed Index"-score en doet vervolgens aanbevelingen voor hoe u de laadtijden kunt verbeteren.


Gebruikerservaring (UX)

Gebruikers en zoekmachines moeten gemakkelijk hun weg kunnen vinden op uw site. Uw pagina's moeten niet alleen eenvoudig te navigeren zijn, maar er ook professioneel en aantrekkelijk uitzien.


Mobiele optimalisatie

Hoewel al deze elementen belangrijk zijn, is het cruciaal dat uw site is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Geen enkele bezoeker zou moeten inzoomen om de inhoud via een mobiel apparaat te kunnen lezen of moeite moeten hebben om op een knop te klikken. Zeker niet in 2023!


Als u nog steeds niet overtuigd bent dat het zo belangrijk is, bedenk dan dit:


Er wordt meer verkeer gegenereerd via mobiele apparaten dan via desktop. Bovendien gebruikt Google voornamelijk de mobiele versie van een website voor ranking en indexering.


Hoewel het eigenlijke websiteontwerp en de lay-out op mobiel anders kunnen zijn om de gebruikerservaring te optimaliseren, moet de inhoud nog steeds hetzelfde zijn als op de desktopsite. Dus, als u dacht dat het zo eenvoudig is als het verwijderen van enkele tekstdelen, dan is dat niet zo.


Als alternatief, net als het testen van uw paginasnelheid, is een goede plek om te beginnen Google's Mobile-friendly Test Tool. Die is heel eenvoudig te gebruiken. U hoeft alleen maar uw URL in te voeren en in minder dan een minuut kan het veelvoorkomende problemen aan het licht brengen, zoals tekst die te klein is om te lezen, knoppen die te dichtbij staan of inhoud die niet past op het schermformaat.

3. Ga niet tevreden zijn met content van lage kwaliteit (nooit)

Backlinks (links geplaatst op een website van derden die teruglinken naar uw website) spelen een enorme rol in het algoritme van Google. Een van uw hoofddoelen moet dus zijn dat bezoekers uw berichten delen op sociale media. En u kunt alleen verwachten dat bezoekers dat doen als u regelmatig inhoud van hoge kwaliteit plaatst.


Backlinks laten niet alleen zien dat gebruikers je inhoud nuttig vinden, maar het helpt ook om anderen te laten zien dat je kennis hebt van je niche. En hoe meer mensen naar uw inhoud linken, hoe meer dit Google vertelt dat uw inhoud geloofwaardig en deelbaar is.


U moet echter niet alleen goede content creëren, achterover leunen en wachten tot anderen die delen. In plaats daarvan moet u er actief naar streven door contact op te nemen met andere gezaghebbende websites en merken en hen te vragen of ze geïnteresseerd zijn in het publiceren van een gastbericht dat u hebt geschreven. Op die manier kunt u uw eigen backlinks toevoegen aan relevante inhoud op uw website. Bovendien, als je gezaghebbende websites naar jouw website laat linken, kan dat je domein autoriteit (DA) score verhogen. Nogmaals, deze strategie werkt alleen als u inhoud van hoge kwaliteit creëert. Dit betekent dat je ervoor moet waken te spammy over te komen, iets wat een veel voorkomende valkuil is bij het schrijven van gastberichten.


Al bij al ligt de nadruk tegenwoordig meer op hoogwaardige, relevante content dan op het aantal zoekwoorden dat een pagina bevat. Eerder zeiden we al dat je minstens moet mikken op 1.800 woorden, maar posts die langer zijn dan 3.000 woorden werken nog beter om links te creëren. Het zijn immers niet de afzonderlijke trefwoorden die lezers aan uw pagina binden, maar de algemene kwaliteit van uw inhoud. Met andere woorden, een relevant, boeiend en goed geschreven bericht is uw beste kans om beter te scoren in google.

4. Creëer interne links

Hoewel we veel hebben geschreven over het belang van backlinks, moet je je ook richten op het creëren van interne links. Een interne link is een hyperlink die verwijst naar een andere pagina op hetzelfde domein. Kortom, ze helpen Google bij het vinden en indexeren van uw webpagina's.


Een van de voordelen van het gebruik van interne links is dat de anchor-tekst precies kan overeenkomen met de inhoud. Ze zijn dus vrij eenvoudig te maken en u hoeft niet te vertrouwen op websites van derden. Idealiter plaatst u de interne links aan het begin van de webpagina. Dit kan ook helpen om uw bounce rate te verbeteren (en met verbeteren bedoelen we lager, maar daarover later meer).

5. Vermeld LSI-keywords

LSI-zoekwoorden (ook wel latente semantische indexering genoemd) verwijzen naar verwante zinnen die een zoekmachine als Google kan gebruiken om de inhoud van een pagina beter te begrijpen. Het zijn echter niet helemaal synoniemen, maar eerder zinnen en woorden die nauw verbonden zijn met uw hoofdzoekwoord.


Als uw hoofdzoekwoord bijvoorbeeld influencer marketing is, kunnen LSI-zoekwoorden woorden en zinnen zijn als sociale media, marketingcampagnes, merken, Instagram, marketeers, endorsements, enz. Je krijgt het idee.


Uiteraard mag u nog steeds synoniemen gebruiken, maar u moet ook LSI-zoekwoorden gebruiken. Dat komt omdat zoekmachines na verloop van tijd zijn meegegroeid. Vandaag de dag is het niet langer nodig om je aan zoekwoorddichtheid te houden zodat Google begrijpt waar je pagina over gaat.


Eigenlijk is het niet meer goed genoeg om uw content te optimaliseren voor een aantal zoekwoorden. Google wil weten waar uw pagina in het algemeen over gaat. Het zal dus dit type zoekwoorden toepassen om te controleren of uw content inderdaad over het thema gaat.


Daarnaast helpt het gebruik van LSI-zoekwoorden om uw actuele inhoud te verbeteren, wat de relevantie ten goede komt. In 2023 zal thematische inhoud belangrijker worden (vandaar de voorkeur voor lange inhoud of long form content). Wees er dus zeker van dat u uw content ook opbouwt en uitbreidt rond andere gerelateerde zoekwoorden en subtopics. Door LSI zoekwoorden te vermelden zullen jouw pagina's binnen Google zoekmachine beter scoren.

6. Stem af op zoekintentie

Heb je enig idee wat je doelgroep nu eigenlijk wil weten over de topics waarover je van plan bent te schrijven?


Google beloont in feite de websites die content delen waar mensen het vaakst naar zoeken. Hoe zoekt uw doelgroep in de Google-zoekbalk? Kijken ze op internet naar handleidingen, praktijkvoorbeelden of tips voor beginners?


Eén manier om ervoor te zorgen dat uw content overeenkomt met de zoekintentie is te bekijken welke content op de eerste pagina staat. Dankzij een zoekwoorden onderzoek kan je die content vinden en analyseren. Heeft u blogartikel die inhoud? Als dat niet het geval is, beschouw dit dan als een opportuniteit om een gedeelte van uw bestaande content te hergebruiken, zodat het beter aansluit bij wat uw doelgroep op dat moment online zoekt.

7. Verbeter uw bouncepercentage

Wanneer bezoekers op uw website terechtkomen, daar één van uw pagina's bekijken en binnen enkele seconden teruggaan naar de zoekpagina van Google, schaadt dat uw zoekresultaten. Volgens Google is dit een aanwijzing dat bezoekers niet onder de indruk zijn van uw website. In andere woorden, een lager bouncepercentage toont aan dat gebruikers uw site graag bezoeken omdat ze de informatie vinden waar ze op zoek zijn.

Een laag bouncepercentage is niet alleen beter voor de zoekresultaten, maar het betekent ook dat bezoekers meer tijd hebben om uw merk beter te leren kennen. Is dat tenslotte niet uw echte doel?


Als u uw bounce rate wilt verbeteren, moet u zorgen dat de belangrijkste informatie boven de fold verschijnt (met andere woorden, bezoekers moeten niet naar beneden scrollen om de informatie te vinden die ze nodig hebben). Het toevoegen van een inhoudstafel kan bezoekers ook helpen om direct naar het gedeelte te gaan dat relevant is voor hun vraag. Om uw inhoud gemakkelijker verwerkbaar te maken, is het belangrijk dat u visuele elementen toevoegt, zoals afbeeldingen en video's.

8. Maak een Google Mijn Bedrijf profiel aan

Ook bedrijven kunnen beter score voor lokale zoekopdrachten door een Google Mijn Bedrijf-profiel aan te maken. In het kort helpt een Google Mijn Bedrijf-profiel u om te bepalen hoe uw bedrijf wordt weergegeven in Google-producten zoals Zoeken en Maps.


Dubbelcheck dus of al uw bedrijfsgegevens, zoals contactgegevens, openingstijden en adres, correct en volledig zijn. Naast relevantie spelen volgens de hulppagina van Google ook zichtbaarheid een belangrijke rol.


Als uw Google Mijn Bedrijf-profiel nauw aansluit bij wat uw doelgroep gewoonlijk zoekt, zal Google het gemakkelijker vinden om uw profiel aan de juiste zoekopdrachten te koppelen. En als uw bedrijf meer Google-reviews heeft, kan dat helpen om uw lokale positie op Google te verbeteren.

Heb je een lokale onderneming? Gebruik lokale SEO

Lokale SEO kan potentiële klanten helpen uw bedrijf te vinden wanneer ze zoeken naar relevante zoektermen op Google en andere zoekmachines. Door de inhoud van uw website te optimaliseren voor specifieke zoekwoorden en links naar uw website te plaatsen vanaf websites van hoge kwaliteit, kunt u hoog scoren in de zoekresultaten van Google en meer bezoekers naar uw site trekken.


Om te beginnen met lokale SEO, maakt of claimt u uw Google Mijn Bedrijf-vermelding en zorgt u ervoor dat uw bedrijfsinformatie accuraat en up-to-date is. Richt u vervolgens op het maken van informatieve, trefwoordrijke inhoud die hoog scoort in Google-zoekopdrachten. Hoger scoren in Google? Overweeg dan om samen te werken met een ervaren SEO specialisten zoals Ranking Booster die u kan helpen uw website en linkbuilding strategie te optimaliseren.


Intern links binnen je eigen website

Linken naar andere pagina's op uw eigen website kan heel nuttig zijn voor zowel bezoekers als zoekmachines. Wanneer u interne links toevoegt aan de inhoud van uw website, kunnen bezoekers gemakkelijker gerelateerde informatie vinden. Dit kan vooral nuttig zijn als u een grote website hebt met veel inhoud.


Intern linken kan ook goed zijn voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Zoekmachines gebruiken de links tussen pagina's om te bepalen hoe goed een website is georganiseerd en hoe relevant de inhoud is. Door interne links toe te voegen kunt u dus de SEO van uw website verbeteren.


Zorg er wel voor dat u alleen linkt naar relevante pagina's op uw eigen website. Als u naar te veel ongerelateerde pagina's linkt, kan dat uw SEO schaden. En zorg er natuurlijk altijd voor dat je links goed werken. Een gebroken link doet niemand goed.

Positioneer uw website op zoektermen waarmee u potentiële klant zoekt

Als u ervoor wilt zorgen dat uw website wordt gepositioneerd op de zoektermen die uw potentiële klanten gebruiken, moet u een tool zoals Ahrefs, Semrush gebruiken om die zoekwoorden te onderzoeken. Zodra u weet waar uw potentiële klanten naar zoeken, kunt u stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat uw website verschijnt wanneer zij zoeken naar gerelateerde termen. Dit kan u helpen nieuwe bezoekers aan te trekken en meer leads om te zetten in klanten.

Gebruik Google Search Console

Google Search Console is een hulpmiddel waarmee u kunt zien hoe uw website wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google en welke zoekwoorden mensen gebruiken om uw site te vinden. Deze informatie kan nuttig zijn om uw website te optimaliseren voor een betere zichtbaarheid in de zoekmachines. U kunt de Google Search Console ook gebruiken om uw sitemap in te dienen en Google te verzoeken uw website te crawlen en te indexeren.

Gebruik Schema Markup op je website om hoger in Google te komen

Schema markup is code (semantische woordenschat) die u aan uw website toevoegt om zoekmachines te helpen uw inhoud beter te begrijpen. Dit kan leiden tot een betere zichtbaarheid in zoekmachines en een hogere positie in de SERPS (zoekmachine resultaten pagina's).


Schema tools:


  1. Schema Markup Generator

  2. Test Structured Data

  3. Schema Generator

Schakel SEO experts in

Als u ervoor wilt zorgen dat uw website optimaal zichtbaar is voor zoekmachines, dan moet u SEO-experts inschakelen. Deze professionals hebben de vaardigheden en ervaring die nodig zijn om uw website zo aan te passen dat deze een betere plaatsing krijgt in de resultatenpagina's van zoekmachines. Daarnaast kunnen ze u ook helpen om veelvoorkomende valkuilen te vermijden die ertoe kunnen leiden dat uw website wordt bestraft door zoekmachines. Daarom is het inschakelen van SEO-experts essentieel als u wilt dat uw website succesvol is.

Beter Scoren In Google- FAQ


Wat kost het om hoog te scoren in Google?

Het is niet moeilijk om hoog te scoren in Google, maar het kost wel tijd en inspanning. Er zijn een aantal dingen die we reeds opgesomd hebben, kunt doen om ervoor te zorgen dat je website beter scoort in de zoekresultaten in Google. Zoekmachines houden bijvoorbeeld rekening met de populariteit van een website, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je website veel bezoekers heeft. Je kunt dit doen door ervoor te zorgen dat je website goed gevonden wordt door zoekmachines, door middel van goede SEO (Search Engine Optimization). Ook social media kan helpen om je website meer bekendheid te geven. Als je veel bezoekers hebt en interessante content, zullen ook meer mensen links naar jouw website plaatsen. Zo kom je hoger in de zoekresultaten.

Je wilt meer offerteaanvragen of verkoop maar weet niet waar je moet starten. Gelukkig is dit onze expertise! Wij helpen jouw website aan meer klanten.

Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je website?

Wilt u steun bij het optimaliseren van uw website? Contacteer dan de beste marketingbureau Ranking Booster. Wij kunnen u helpen de technische aspecten van uw website te optimaliseren, zoals de laadtijd van uw website. Ook kan u terecht voor het verbeteren van bestaande teksten en het schrijven van nieuwe (blog)artikels.

Ben je helemaal nieuw met SEO en je hebt net een nieuwe website laten ontwikkelen?

Als u totaal nieuw bent in SEO en nog maar net een nieuwe website heeft laten ontwikkelen, dan kan het wel eens moeilijk zijn om te bepalen hoe u moet starten. U kunt een aantal dingen doen om ervoor te zorgen dat uw website zo goed mogelijk door zoekmachines wordt gevonden. Zoekmachine optimalisatie is een breed onderwerp en er is veel informatie beschikbaar over hoe u ervoor kunt zorgen dat uw website goed scoort in de zoekresultaten.


Het belangrijkste aspect van SEO is de content van uw website. Zorg ervoor dat de content van uw website relevant is voor de zoekwoorden waarvoor u wilt ranken. De titels, metatags, titels en subtitels op uw website zijn ook belangrijk, dus zorg ervoor dat u hier aandacht aan besteedt. Een ander belangrijk aspect van SEO is linkbuilding. Zorg ervoor dat er links naar uw website staan op andere relevante websites. Dit kan ervoor zorgen dat uw website hoger zal scoren in Google.


SEO is een technisch vakgebied en er is veel meer informatie beschikbaar over hoe u ervoor kunt zorgen dat uw website goed scoort in de zoekresultaten. Als u niet zeker weet waar u moet beginnen, raadpleeg dan een SEO-expert zoals Ranking Booster voor seo consultatie.

Hoe dragen backlinks bij aan het bepalen van je positie in de zoekmachines?

Backlinks zijn links die vanaf andere websites naar uw website verwijzen. Hoe meer kwalitatieve backlinks u heeft, hoe hoger jij hoger scoort in de zoekresultaten. Dat komt omdat zoekmachines zoals Google de populariteit van een website bepalen aan de hand van de content en het aantal backlinks.

Hoe komt het dat de ene website wel bovenaan in Google staat en de andere niet?

Hoe komt het dat de ene website wel bovenaan in Google staat en de andere niet? Dit komt door een aantal verschillende factoren. Allereerst is er het algoritme van Google, dat bepaalt hoe hoog een website in de zoekresultaten komt te staan. Dit algoritme wordt voortdurend aangepast, zodat sommige websites voorlopig bovenaan kunnen staan, maar dat later weer kan veranderen. Daarnaast hebben sommige websites gewoon meer autoriteit dan andere. Dit komt omdat ze bijvoorbeeld langer bestaan, of omdat er veel kwalitief content heeft met sterke backlinks.


Hoe snel zie je resultaten met deze SEO tips?


Als u SEO, of zoekmachine optimalisatie, technieken op uw website zet, kunt u uw website structuur en organisatie verbeteren. Uw website gaat bovenaan in de zoekresultaten. Hoe hoger uw ranking is, hoe meer verkeer en potentiële klanten u krijgt. SEO kost echter tijd en moeite om resultaten te laten zien, dus verwacht niet dat u van de ene op de andere dag resultaten ziet. Als u met Ranking Booster samenwerkt, zal uw website binnen 3 maanden beter scoren in Google. Indien je de seo tips zelf uitvoert, kan het tot 6 maanden of langer duren vooor je de eerste resultaten. Tijd is geld. Hoe sneller uw website bovenaan staat hoe meer potentiële klanten u kunt binnenhalen.